چدن نشکن یا داکتیل چیست؟

چدن نشکن یا داکتیل چیست؟

چدن محصولی است از مجموعه آلیاژها، که پایه آهنی دارد. محصولی که در آن درصدهای متفاوتی از عناصر مختلف در ترکیب با هم آلیاژ چدن را تشکیل داده اند. در گذشته بشر توانایی ذوب سنگ آهن را نداشت؛ اما کم کم متوجه شدند که با گرم کردن فلز و استفاده از تکنیک های آهنگری، می توانند ناخالصی ها را از بین ببرند و سنگ آهن را به طور کامل ذوب کنند. آنها توانستند، آهن مذابی که از این طریق به وجود می آمد را با ابزارهای مختلف شکل دهند. این آهن، همان چدن است که به چهار دسته تقسیم می‌ شود: چدن خاکستری، سفید، نشکن و چکش‌ خوار (مالیبل). کاربرد هر یک از این انواع چدن بر اساس ترکیبات داخلی آن‌ ها متفاوت است و این تفاوت ها موجب می شود که محصولاتی متنوع و کارآمد در اختیار انسان قرار گیرد. در این مفاله ما فصد داریم چدن داکتیل یا نشکن را مورد بررسی قرارر دهیم.

چدن داکتیل یا نشکن

چدن داکتیل که با عنوان چدن نشکن یا آهن SG نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع چدن است که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول از نظر ساختاری با سایر چدن ها متفاوت است و استحکام بالایی دارد.
شرکت فولاد بست ایرانیان برای تولید محصولات خود از جمله انواع داربست و بست داربست از این نوع چدن اسفاده می کند.

  • شمش چدن نشکن یا داکتیل

چدن داکتیل چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به ساختار و ویژگی‌هایی که بیان شد، معمولا از چدن نشکن برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، شرکت فولاد بست ایرانیان از این محصول برای تولید انواع لوله های داربستی ، بست های متنوع داربست و به طور کلی ملزومات آن استفاده میکند.همچنین از چدن داکتیل برای ایجاد لایه محافظ روی آهن استفاده می‌شود تا محصول نهایی مقاومت بیشتری در برابر سایش داشته باشد.

  • لوله داربست چدنی فولاد بست
  • بست داربست چدنی فولاد بست

آنالیز شیمیایی شمش چدن داکتیل

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در شرکت فولادبست ایرانیان تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *